
Kelas Latihan Tadbir Urus dan Etika
Dalam kursus ini, peserta belajar bagaimana untuk mengekalkan tadbir urus dan amalan etika dalam organisasi mereka.
Peserta akan mempelajari kepentingan tadbir urus dan etika dalam kelestarian korporat.
Peserta akan belajar bagaimana untuk mewujudkan budaya etika dan integriti dalam organisasi.
Peserta akan memupuk keupayaan untuk menguruskan risiko dan mematuhi keperluan undang-undang dan pengawalseliaan.
Peserta akan memperoleh pengetahuan tentang entiti korporat yang mentadbir.
Objektif Pembelajaran
- Bagaimana untuk mewujudkan budaya etika dan integriti dalam organisasi dengan membangunkan dasar dan prosedur etika.
- Bagaimana untuk menguruskan risiko dan mematuhi keperluan undang-undang dan pengawalseliaan melalui pemahaman dan pelaksanaan program pematuhan.
- Bagaimana untuk menentukan tadbir urus dalam entiti korporat, meletakkan kemampanan ke dalam strategi korporat dan mengukur dan melaporkan tadbir urus.
Modul Latihan
Modul 1 · Pengenalan kepada Tadbir Urus dan Etika
Modul 2 · Kepimpinan Etika dan Integriti Organisasi
Modul 3 · Peranan Lembaga dalam Tadbir Urus dan Etika
Modul 4 · Pengurusan Risiko dan Pematuhan
Modul 5 · Rangka Kerja Pengawalseliaan
Modul 6 · Mentadbir Entiti Korporat
Training Class Booking
Send in this form to book your place in this class. And get our quotation to process payment or get your company’s HRD Corp grant approval.
